üst bar
Eğitimler Bread
Eğitimler

GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON

GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON

Eğitim Hakkında

Girişimcilik ve inovasyon dersinde özellikle yeni iş kurma aşamasında olan girişimci adayları için öncelikle, iş fikrinin analizi yönünde teknikler öğretilmektedir. Daha sonra iş kurma fikrinin gerçeğe dönüşmesi veya iş fikrinin hayata geçirilmesini sağlamak üzere, hazırlanması gereken iş planı kavramına ilişkin, iş planının her bölümü detaylandırılarak bilgi sunulmaktadır.

Eğitimin Süresi

3 Gün (24 Saat)

Kontenjan

10-20 Kişi

Eğitimi Kimler Almalı?

Mevcut bir işi geliştirerek veya yeni bir iş kurarak sahip olduğu veya çalışan olarak görev aldığı bir kurumun ilerleme kaydetmesi yönünde çalışma yapmak isteyen tüm “kamu ve özel sektör” kurum ve kuruluşlarının uzmanları.

Eğitimin İçeriği?

Girişimcilik ve İnovasyon dersinde katılımcılara sunulacak eğitimin ana hatları ve içeriğine ilişkin kısa açıklamalar aşağıda takdim edilmektedir;

  • Girişimcilik Nedir?
    (Girişimcilik kavramının tanıtıldığı bu bölümde girişimciliğin niteliklerine ve farklı türlerine yer verilmektedir.)
  • İş fikrinin analizi
    (yeni bir iş fikriyle yeni iş kurma ya da mevcut bir iş yerinde yeni bir iş geliştirme amaçlı başlatılan girişimlerin öncesinde, yeni iş fikrinin uygun olup olmadığına ilişkin yapılaması gereken analizlere değinilmektedir.)
  • İnovasyon, Buluş ve Yaratıcılık
    (Bu başlık altında İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantılar, inovasyonun buluş ve yaratıcılık kavramlarıyla hangi noktada farklılaştıkları ve benzer konulara değinilmektedir.)
  • Çağdaş Rekabetçilik Yaklaşımı
    (Bu kapsamda klasik rekabetçilik ve çağdaş rekabetçilik kavramlarının tanıtımı yapılarak, Porter’ın jenerik stratejilerine ve ayrıca beş-güç modeline değinilmektedir.)
  • Girişimcilik için İş Planı Hazırlama
    (Bu başlık altında iş planının bölümleri hakkında bilgi verilerek bölümler arası ilişkilere değinilmekte ve böylece iş planının bütününe ilişkin bilgi takdim edilmektedir.)
  • İş Planının Bölümleri
    (İş Planının bölümleri, literatürde farklı başlıklar altında yer alan farklı bölümlerle tanıtılsa da, iş planının kapsamı bir işletmenin ana fonksiyonlarını oluşturan aşağıdaki dört bölümden oluştuğu varsayımıyla tanıtılmaktadır;

    • Pazar Araştırma ve Pazarlama
    • İnsan Kaynakları ve Organizasyon
    • Üretim
    • Finans

İş Planı dokümanı girişimcinin kendisini ve ortaklarını tanıtan bir bölümle başlatılmalıdır. İkinci bölümde bu iş fikrinin neden seçildiğine yer verilmelidir. Ardından işletme fonksiyonları ile ilgili bölümler olarak Pazar araştırması ve pazarlama planı, organizasyon planı, üretim planı, finansal plan ölümlerine yer verilerek iş planı dokümanının bir bütün olarak nasıl hazırlanması gerektiğine ilişin bilgi takdim edilmektedir.)

Kazanımlar

Yukarda değinilen hedef kitle grubunun uzmanlarının, girişimcilik, inovasyon, rekabetçilik kavramları ile iş planı hazırlama konusunda belli bir yetkinliğine sahip olması öngörülmektedir.

Eğitim Bilgileri

  • EĞİTMEN :DR. MERAL SAYIN
  • EĞİTİM KATEGORİSİ :Kobi ve Girişimci Eğitimleri
  • Detaylı Bilgi :İletişim